برخورد قاطع مالیاتی با سودجویان اقتصادی

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نباید هزینه سودجویی عده‌ای را مصرف‌کننده بپردازند، گفت:‌ تولید و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، اولویت دولت است و سودجویان اقتصادی آماده برخورد قاطع مالیاتی باشند.

سرویس اقتصاد کلان –

روحانی در جلسه ساماندهی بازار و بررسی نوسانات اخیر که با حضور مسئولین دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد، اظهار داشت: در حالی که دولت تمام خدمات و ارز مورد نیاز کالاهای مورد نیاز را تامین می‌کند، نباید هزینه سودجویی عده‌ای را مصرف‌کننده بپردازند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: مبنای افزایش قیمت کالاها و خدمات نباید فراتر از نرخ تورم باشد و این پذیرفتنی نیست که افرادی از دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند و با سودجویی در بازار با قیمت بالا و اجحاف به مردم بفروشند.

کنترل تولید، توزیع و قیمت کالاهایی که روزمره مورد نیاز مردم است محور اصلی فعالیت دستگاه‌های مرتبط دولتی و عمومی است و عرضه کالا توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان باید با سرعت مطلوب صورت گیرد و همه عوامل تاخیر در ترخیص و عرضه برطرف شود.

رئیس جمهور هدف اصلی دولت در حمایت از بخش تولید را رفاه و آرامش جامعه دانست و ادامه داد: رشد پایدار بخش تولید در گرو این است که با سود متعارف بازار را گسترش دهد.

روحانی با تشریح شرایط کنونی و برنامه بدخواهان برای ایجاد بی ثباتی ذهنی و مصنوعی در اقتصاد ملی، گفت: مردم تحت هر شرایطی نباید تحت فشار قرار گیرند، به ویژه در مورد کالاهای اساسی و کالاهایی که در داخل تولید می‌شود. ضمن اینکه در شرایط فعلی منطقی نیست کالایی که تماما در داخل تولید می‌شود با قیمت‌ جدیدی در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

وی افزود: دولت اجازه سوء استفاده در بازار کالاهای مورد نیاز مردم را نخواهد داد و اگر کسانی به فکر سود باد آورده هستند، آماده برخورد مالیاتی قاطع باشند.

روحانی بر هماهنگی لازم اقتصادی فرهنگی و رسانه‌ای برای دور کردن التهابات از بازار و ایجاد فشارهای روانی کاذب و همچنین لزوم بهره‌گیری از نظارت عمومی و به میدان آمدن اتحادیه‌ها و اصناف برای ساماندهی بازار تاکید کرد.

منبع: ایسنا

شماره تماس ایده ماندگار: 02191013862

 

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
پیاده سازی سامانه یکپارچه مالیاتی در ۱۲۵ اداره مالیاتی کشور
نوشتهٔ بعدی
انواع استهلاک در حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

question