برنامه فرانسه برای کاهش درآمدهای مالیاتی

رئیس‌جمهور فرانسه با لایحه کاهش مالیاتی و کاهش مخارج دولتی به دنبال اشتغال‌زایی بیشتر و تحقق رشد اقتصادی بالا است که در دوران کارزار انتخاباتی وعده آن‌را داده بود.

 

دولت فرانسه از برنامه خود برای کاستن از درآمدهای مالیاتی و تزریق آن به کسب‌وکارها رونمایی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رادیو فرانسه؛ امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با لایحه کاهش مالیاتی و کاهش مخارج دولتی به دنبال اشتغال‌زایی بیشتر و تحقق رشد اقتصادی بالا است که در دوران کارزار انتخاباتی وعده آن‌را داده بود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت مکرون به دلیل کاهش رشد اقتصادی و اصلاح قوانین کار در بین فرانسوی‌ها کاهش شدیدی داشته است و این یک مانع برای پیروزی مکرون در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

منتقدان دولت می‌گویند سیاست‌های دولت بسیاری از مردم طبقات پایین را نادیده گرفته است. مطابق بودجه پیشنهادی ۲۰۱۹، دولت مزایای رفاهی و حقوق بازنشستگی را کاهش خواهد داد و برای صرفه‌جویی در مخارج عمومی، ۴۱۰۰ فرصت شغلی دولتی را حذف خواهد کرد. این اقدامات برای کاهش کسری بودجه به ۲.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی صورت می‌پذیرد.

برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه؛ در پاسخ به این انتقادات گفته است: هدف بلندمدت، دستیابی به سطح جدیدی از رفاه اجتماعی در تمامی مناطق فرانسه است. باید قبول کنیم که در حوزه مقابله با بیکاری و بدهی، عملکردمان از همتایان اروپایی مان کمتر خوب بوده است.

نرخ بیکاری فرانسه در حال حاضر ۹.۱ درصد است که یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری منطقه یورو محسوب می‌شود. این در حالی است که نرخ رشد اقتصادی نیز پایین است و پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد امسال اقتصاد فرانسه به ۱.۶ درصد برسد.

منبع: ایسنا

شماره تماس ایده ماندگار: 02191013862

 

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
سرمایه گذاری چیست
نوشتهٔ بعدی
وظایف حسابرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

question