مجوز وزارت بهداشت به فرار مالیاتی چند صد میلیاردی پزشکان

سیدکامل تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره میزان فرار مالیاتی پزشکان گفته بود: این قشر سفید پوش ۵۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند.
فروشنده متروبه گزارش افکارنیوز، داد می‌زند و تبلیغ می‌کند. کالایش جوراب‌هایی است که جفتی ۲ هزار تومان می‌فروشد و اگر سه جفت بخری سه جفتش را ۵ هزار تومان می‌دهد، اما خانم فروشنده روی یک نکته تأکید دارد؛ اینکه اگر پول نقد ندارید، کارتخوان موجود است. شاید ۵ هزار تومان پول نقد در کیف پول اغلب ما پیدا شود و چندان مشکل‌برانگیز نیست، اما کمتر کسی چند صدهزار تومان پول در کیفش دارد. با وجود همه این‌ها اگر می‌خواهید به پزشک مراجعه کنید باید چند صدهزار تومان یا حتی چند میلیون تومان پول نقد در جیبتان باشد، چون بسیاری از مطب‌ها یا مراکز درمانی ترجیح می‌دهند به شیوه‌های سنتی از بیمارانشان پول بگیرند.

این کار چند حسن دارد؛ نخست اینکه بدون دردسر می‌توانند پولشان را از نزدیک ببینند و لمس کنند و از آن مهم‌تر اینکه از حساب و کتاب‌های بانکی و صد‌البته مالیات به راحتی فرار می‌کنند. نکته قابل تأمل در این بین چراغ سبز سخنگوی وزارت بهداشت به پزشکان و مراکز درمانی برای ادامه چنین روندی است. ایرج حریرچی در برابر این سؤال که چرا در برخی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کلینیک‌ها برای دریافت هزینه از بیماران کارتخوان وجود ندارد و هزینه‌ها هر چند زیاد به صورت نقدی از مردم دریافت می‌شود؟ می‌گوید: اغلب بیمارستان‌ها کارتخوان دارند و دریافت هزینه از بیماران را از همین طریق انجام می‌دهند، اما برخی کلینیک‌ها، مطب‌ها و مراکز ارائه خدمات درمان سرپایی ممکن است، کارتخوان نداشته باشند و الزام قانونی برای اینکه هزینه‌ها با کارتخوان دریافت شود نیز وجود ندارد.

وی در عین حال تأکید می‌کند: با توجه به اینکه مردم عمدتاً هزینه‌های خود را به این صورت پرداخت می‌کنند و معمولاً دسترسی به پول نقد برای آن‌ها مشکل‌ساز است و می‌توان به راحتی هم کارتخوان را در تمامی واحد‌های صنفی نصب کرد، بنابراین درخواست وزارت بهداشت این است که همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کارتخوان داشته باشند.

پیش از این نیز معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری حذف دستگاه کارتخوان در مطب برخی پزشکان را توهین به مردم و بیماران دانسته و تأکید کرده بود: این پزشکان افراد متخلفی هستند و این تخلف به‌عنوان تخلف انتظامی قابل تعقیب کیفری است. از نگاه وی افزون‌خواهی از تعرفه‌های درمانی وزارت بهداشت و فرار از مالیات از بدیهی‌ترین نتایج فرار پزشکان از کارتخوان است. سیدکامل تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور هم درباره میزان فرار مالیاتی پزشکان گفته بود: این قشر سفید پوش ۵۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند.

شماره تماس ایده ماندگار: 02191013862

 

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
شفاف‌سازی جزییات قرارداد سازمان مالیاتی با شرکت فرانسوی BULL
نوشتهٔ بعدی
تکالیف جدید مالیاتی صاحبان مشاغل ابلاغ شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

question