معافیت مالیاتی تولید و فروش خدمات انواع فرش دستباف

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: بر اساس تصویب مجلس تولید و فروش خدمات انواع فرش دستباف و مواد اولیه آن از پرداخت مالیات بر ارزش‌ افزوده معاف خواهند بود.

سرویس کسب‌وکار –
رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: بر اساس تصویب مجلس تولید و فروش خدمات انواع فرش دستباف و مواد اولیه آن از پرداخت مالیات بر ارزش‌ افزوده معاف خواهند بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرشته دست‌پاک سه‌شنبه ۱۲ تیر در نخستین میز تخصصی فرش و تابلو فرش دستباف در استان همدان، اظهار کرد: استان همدان دارای قدمت طولانی در فرش اصیل روستایی است و باید بار دیگر این هنر احیاء و به آن پرداخته شده و جایگزین فرش شهری و ماشینی شود.
وی ادامه داد: ایران جزء قدیمی‌ترین خاستگاه فرش ایران به شمار می‌آید و فرش هنری است که از روزگاران کهن به جای مانده و یادآور فرهنگ و هنر و صنایع دستی و ارزش کشور ایران است و بیشتر کشورها با هنر و صنعت برای خود هویت می‌خرند بنابراین در کشور ما که از این حوزه غنی است، باید از این هنر صیانت کنیم.
رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه فرش دستباف به عنوان یک هنر باعث توسعه صنعت خواهد شد و باید به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: در کشور توسعه‌یافته‌ای مانند سوئیس آمار تحصیل‌کنندگان آنها کمتر از ۱۰ درصد است و به جای آن بر روی صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما با وجود اینکه کشور ما که بعد از آمریکا بالاترین نرخ تحصیل‌کنندگان را دارد متاسفانه بلد نیستیم در راستای توسعه کشور از آن استفاده کنیم.
دست‌پاک خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد بافندگان ما زن هستند و بدون شعار و چشمداشت به دولت در این عرصه فعالیت می‌کنند و از کمترین سرمایه بالاترین مزیت را برای کشور به ارمغان می‌آورند.
وی خاطرنشان کرد: از مزیت فرش دستباف ایرانی دارا بودن پشتوانه فرهنگی و هنری، وجود نگاه مثبت به فرش ایرانی با وجود ‌تلاش‌های کشورهای رقیب، در اختیار داشتن بازارهای جهانی فرش دستباف، تنوع تولیدات از نظر رنگ، طرح، اندازه و نسبت، تامین بخش عمده‌ای از منابع اولیه ساخت در خود کشور، وجود موسسات و مراکز علمی و تحقیقات و دانش‌آموختگان است.
وی یادآور شد: در جای جای روستاهای این سرزمین فرزندانی بدون هیچ چشمداشتی از دولت در حال کار و فعالیت در این حوزه هستند و کسب‌وکاری مانند فرشبافی که با کمترین هزینه، تولید ارزش‌افزوده‌ای به ارمغان بیاورد و موجب اشتغالزایی شود، وجود ندارد.

 

منبع: ایسنا

شماره تماس ایده ماندگار: 02191013862

 

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
پاسخ رئیس سازمان امور مالیاتی به مشکلات مالیاتی هنرمندان
نوشتهٔ بعدی
الزام چک کردن بدهی مالیاتی توسط مسافران خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

question